Utrecht - Op dit bord langs de Franciscusdreef Utrecht staan nog een aantal merken die al lang niet meer op de Autoboulevard in Utrecht zitten. Het bord had al lang ververst moeten worden.
In 1995 kwam ik bij Autobedrijf Pordon in Utrecht te werken. De bedrijvigheid van dit bedrijf vond ik toen heel bijzonder. Behalve het autobedrijf, hadden we ook een benzinepomp en een wasstraat. De werkplaats receptionisten vroegen altijd aan de klant of de auto na het onderhoud ook nog even door de wasstraat mocht, en of we de auto mochten aftanken. Behalve deze (extra) service, was het tanken ook een extraatje voor onze omzet.
Bij Pordon kwamen er ook heel veel merk dealerbedrijven met auto's om bijvoorbeeld een roetmeting te laten uitvoeren. En ze kwamen ook bij ons om airco's te laten vullen, omdat ze zelf geen STEK bevoegdheid hadden. Door de supermarkt van verderop in de straat, kwamen hier ook klanten om te tanken, hun auto te wassen, of soms gewoon spontaan binnen gelopen om bijvoorbeeld naar de weg te vragen. En ondanks de Steropmotorkap, was Pordon heel laagdrempelig bedrijf voor de mensen.
Behalve ons bedrijf, was het altijd een drukte van belang op de Utrechtse Autoboulevard. Veel merk dealerschappen waren op het industrieterrein gehuisvestigd. Ik zeg was, want vandaag de dag is dat wel anders. Er zijn een hoop merk dealerbedrijven inmiddels vertrokken. Toch zijn er ook een hoop van die - hoe zal ik het zeggen - autobedrijfjes voor teruggekomen, maar of ik daar nou mijn auto aan zou toevertrouwen?
Wat Kanaleneiland voor de Woonboulevard is, was Overvecht voor de Autoboulevard. Ik hoef alleen maar om me heen te kijken om te zien dat de, ooit eens zo beroemde ‘Autoboulevard Utrecht’ met al zijn merken dealerbedrijven, helaas op zijn retour is.
In 1995 kwam ik bij Autobedrijf Pordon in Utrecht te werken. De bedrijvigheid van dit bedrijf vond ik toen heel bijzonder. Behalve het autobedrijf, hadden we ook een benzinepomp en een wasstraat. De werkplaats receptionisten vroegen altijd aan de klant of de auto na het onderhoud ook nog even door de wasstraat mocht, en of we de auto mochten aftanken. Behalve deze (extra) service, was het tanken ook een extraatje voor onze omzet.
Bij Pordon kwamen er ook heel veel merk dealerbedrijven met auto's om bijvoorbeeld een roetmeting te laten uitvoeren. En ze kwamen ook bij ons om airco's te laten vullen, omdat ze zelf geen STEK bevoegdheid hadden. Door de supermarkt van verderop in de straat, kwamen hier ook klanten om te tanken, hun auto te wassen, of soms gewoon spontaan binnen gelopen om bijvoorbeeld naar de weg te vragen. En ondanks de Steropmotorkap, was Pordon heel laagdrempelig bedrijf voor de mensen.
Behalve ons bedrijf, was het altijd een drukte van belang op de Utrechtse Autoboulevard. Veel merk dealerschappen waren op het industrieterrein gehuisvestigd. Ik zeg was, want vandaag de dag is dat wel anders. Er zijn een hoop merk dealerbedrijven inmiddels vertrokken. Toch zijn er ook een hoop van die - hoe zal ik het zeggen - autobedrijfjes voor teruggekomen, maar of ik daar nou mijn auto aan zou toevertrouwen?
Wat Kanaleneiland voor de Woonboulevard is, was Overvecht voor de Autoboulevard. Ik hoef alleen maar om me heen te kijken om te zien dat de, ooit eens zo beroemde ‘Autoboulevard Utrecht’ met al zijn merken dealerbedrijven, helaas op zijn retour is.
Reacties
Een reactie posten