Doorgaan naar hoofdcontent

Candy Dulfer blaast het Spant weg

Bussum - Bijna iedere week proberen wij op pad te gaan om naar live muziek te luisteren. Vandaag zijn we bij het Goois Jazz Festival in het Spant. Met dank aan Kent Hanson voor de kaartjes.


 Het Rabobank Goois Jazz Festival wordt al voor de 29e keer gehouden, en dit is de derde keer dat wij het festival bezoeken. Een aantal jaren geleden trad Candy Dulfer hier ook op, en wat een geluk, dit jaar opnieuw. Dit keer treedt ze op met haar eigen band. 

Het genre wat ze spelen is pop en niet zo zeer jazz, maar dat maakt de bezoekers helemaal niets uit. De Rabobankzaal zit tjokvol en de show van Candy & Band is meer dan voortreffelijk. Vooral het nummer 'Crazy' ligt wel heel goed in het gehoor. 

Candy Dulfer treedt zaterdag 12 mei tussen 21:30-23:00 uur op bij Amersfoort Jazz. Hopelijk neemt ze haar band opnieuw mee. Het hele jazz evenement is van donderdag 10 mei tot en met zondag 13 mei 2012 en is gratis.


Een ander bijzondere zangeres is Ntjam Rosie. Ntjam Rosie is in Kameroen geboren, maar op het podium praat ze gewoon Neder-lands. Njam Rosie studeerde aan conservatorium in Rotterdam. Haar nummers zijn een beetje soul-jazz achtig. Leuk om naar haar eens een keer te horen.

Ntjam Rosie speelt op zaterdag 12 mei tussen 20:00-20:45 uur en 21:30-22:15 uur op de Groenmarkt bij Amersfoort Jazz.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Joyce Join verovert het internet met gekke filmpjes

De Amsterdamse vlogger Joyce Join zet met toenemende snelheid persoonlijke filmpjes op YouTube. De filmpjes zijn toe nu toe alleen in de keuken gemaakt en hebben een ontzettend hoog Theo & Thea en een Villa Achterwerk gehalte. De brildragende Joyce vertelt uiterst serieus persoonlijke verhaaltjes aan de mensen via YouTube, terwijl je als kijker als snel denkt: Wat ik nu zie dat kan niet waar zijn, dit meent ze toch niet. Met haar onverzorgde blik in de camera gaan vrijwel meteen je mondhoeken omhoog van het lachen, zelfs tegen het gieren aan. Haar filmpjes zijn zo grappig en geestig om te zien dat ze beslist de moeite waard zijn om naar te kijken en ook helemaal uit te kijken. Wie is Joyce Join? De grote vraag is alleen wie is die Joyce Join? Als je haar filmpjes bekijkt, dan zou Joyce ook nog een man kunnen zijn die heel goed een vrouw naspeelt.  Ze heeft het over haar vriend Wilbert en haar kind, maar wie zegt dat het waar is. Ze kan het ook heel goed spelen. Als Joy

Herinneringsrit maken

Het zonlicht danste speels over de blauwe lak van mijn geliefde cabriolet terwijl ik mijn vader meenam op een rit door de tijd. Met elke kilometer die we aflegden, werden niet alleen de wegen onder ons doorgerold, maar ook herinneringen en emoties die als landschappen aan ons voorbijtrokken. In de stilte van onze gedeelde momenten, realiseerde ik me hoe weinig mijn vader de laatste jaren vroeg over mijn leven, mijn werk. Hoe ik hunkerde naar een blijk van interesse, naar een simpele vraag over mijn dagelijkse bezigheden. Misschien was het egoïstisch van mij om te hopen dat hij ooit uit eigen beweging mijn werkomgeving zou willen zien, maar die hoop was er wel. En toch bleef die verwachting onvervuld. Dus nam ik het heft in eigen handen, en besloot ik hem mee te nemen op deze rit. Een poging om hem een glimp te laten opvangen van mijn wereld, voor het geval dat hij ooit niet meer in staat zou zijn om dat zelf te doen. Het was een rit van hoop, van verlangen naar verbinding

Op zoek naar stilte: Een ontdekkingstocht dichtbij huis

Dalfsen - Voor lange tijd heb ik mezelf voorgehouden dat ik mijn innerlijke rust alleen in het buitenland kon vinden. Maar steeds vaker besef ik dat ware rust veel dichterbij huis te vinden is, als ik maar de moeite neem om de verborgen plekken op te zoeken. Onlangs heb ik een van die schatten ontdekt: de klompenpaden . En wat een verrassing bleek dat te zijn. Het is een vroege ochtend. De deuren van ons verblijf staan open en ik bevind me te midden van de bossen. Terwijl ik plaatsneem op een van de rieten stoelen, word ik omringd door het gezang van vogels, die blijkbaar ontzettend veel te vertellen hebben. De eerste stralen van de ochtendzon breken door de bomen en strelen mijn gezicht. Het is een heerlijk moment, en wat nog verbazingwekkender is, is dat deze plek zich op nog geen 100 kilometer van ons huis bevindt. De stilte en de rust om me heen zijn van onschatbare waarde. Thuis is er altijd wel ergens geluid: het gezoem van auto's op de snelweg, het geraas van vliegtuigen

Toon Hermans en zijn twee sterren

Bos en Duin - Het is alweer tien jaar geleden dat Toon Hermans is overleden. Ik weet nog als de dag van gisteren onze eerste en laatste ontmoeting. Toon Hermans - Mercedes Benz - Gerard Mulder en Gilbert Vogt - Autocentrum Pordon Utrecht In 1998 werkte ik voor Mercedes Benz dealer Pordon. Dit bedrijf was gelegen op de Autoboulevard in Utrecht. Het bijzondere van het bedrijf was de laagdrempeligheid. Dit kwam door het eenvoudige gebouw en de gastvrije toegankelijkheid van het personeel. We hadden Mercedes Benz in huis, maar wij waren zo gewoon gebleven. Iedereen was daar altijd van harte welkom. In september 1997 kregen wij de opdracht om de Mercedes Benz 500 SEC van Toon Hermans te mogen restaureren. Tot het moment van ophalen, stond de auto 'een beetje afgedankt groen' onder de carport van zijn tuin. Toch had deze steropmotorkap-grill een bijzondere waarde voor hem. In deze auto reed hij namelijk altijd samen met zijn Rietje 'zijn ster' alle theaters van Neder

Gebouw van het voormalige hotel-restaurant De Gooische Boer verloedert in Bussum

Sinds januari 2018 staat voormalig Herberg/hotel-restaurant De Gooische Boer en later autobedrijf Van Kooy aan de kruising Amersfoortsestraatweg 43/ Huizerweg  leeg, en het pand holt achteruit - de ziel is verdwenen. Herberg/hotel-restaurant De Gooische Boer  Een supermarkt heeft in 2020 een gooi gedaan om het pand te betrekken. Echter staken de omwonenden daar een stokje voor en ging het hele plan niet door. Herberg/hotel-restaurant De Gooische Boer  Als je nog even wacht kan je niet veel meer met het pand doen, behalve platgooien. Herberg/hotel-restaurant De Gooische Boer  Kijk er niet gek van op als er straks een appartementencomplex wordt gebouwd met uitgebreide faciliteiten voor de bewoners. Bij de ingang staat een bord: De Gooische Boer 😊 Gerelateerde berichten 01-07-2007:  Mercedes-Benz dealer Van Kooy Bussum 16-07-2017:  Mercedes-Benz Van Kooy dealer 10 jaar later - zie filmpje hieronder

Kamp Westerbork

Herinneringscentrum Kamp Westerbork is een museum waar de geschiedenis van Kamp Westerbork wordt verteld. Het museum ligt aan de weg Oosthalen, zo'n drie kilometer van het voormalig kampterrein. Foto: Samsung Westerbork Het stond al een hele tijd op mijn lijstje om dit kamp te bezoeken, maar het laatste duwtje kwam na het lezen van het indrukwekkende boek ’t Hooge Nest van Roxane van Iperen . Zij heeft me het laatste duwtje gegeven om het Kamp Westerbork te gaan bezoeken.  En zo liep ik met mijn vader van het museum door de bossen naar het kampterrein. Het was prima weer, het zonnetje scheen tussen de wolken door. Het eerste wat opvalt als je uit de bossen komt is het grote huis aan de linker kant voordat je het kampterrein oploopt. Het is het huis van de man die het kamp heeft geleid. Foto: Samsung Kamp Westerbork Als je het terrein oploopt zie je vooral veel bomen en grasheide. Een wagon staat prominent in het veld. We wandelen verder over het terrein. Een s

Ruth Jacott is een lieve schat

Hilversum - De zaal is koud als we binnenkomen, maar als Ruth Jacott in het tweede uur bij Tros Muziekcafé begint te zingen, voelt dat voor het publiek als een warme douche. Ruth Jacott - Foto: Gilbert Vogt Mijn eerste ontmoeting met Ruth Jacott dateert alweer van jaren geleden en komt nog uit de tijd dat ik werkzaam was als service-adviseur bij Autocentrum Pordon in Utrecht (1995-2001). Ruth Jacott en haar man Humphrey Campbell reden een Mercedes-Benz van het type S-Klasse. Zij en haar man waren altijd reuze enthousiast en kwamen over als een gelukkig stel. Ik vond het altijd leuk om ze in ‘ons theater’ te mogen ontvangen. Ze zijn vooral puur, lief en aardig, zonder poespas of ook maar een greintje BN’ers arrogantie: “What you see is what you get.”   Tijdens de uitzending van Radio 2 maakt Ruth veel indruk met het liedje ‘Mad about the Boy.’ Met haar verschillende gezichtsuitdrukkingen en geweldige uithalen weet zij het publiek in het Muziekcafé te raken. Ruth heeft enorm veel bew

Wapen van Huizen toen en nu

Toen - Sinds 1913 staat er een café aan de Naarderstraat 2 te Huizen. Toen Izaak Kos in 1990 het café overnam was er in Huizen een discussie gaande over een mogelijk nieuw wapen van Huizen. Het café aan het Prins Bernhardplein- Foto: Huizer Museum   Om de herinnering aan het ´oude´ wapen te behouden, noemde Kos zijn café `HetWapen van Huizen´. In 1994 is het café omgedoopt tot Oranjecafé. Het maakte Huizen wereldberoemd tijdens het wereldkampioenschap voetballen in 1994 en trok cameraploegen van heinde en verre. Het café was zelfs op CNN en op de Japanse televisie. Het logo van het café en de beeltenis van het wapen boven de deur van het café verwijst echter ook nu nog naar het echte wapen van Huizen. Bron: Oneindig Noord Holland Nu 2014 - Het Wapen van Huizen aan de Naarderstraat 2 is in andere handen overgegaan. De vorige eigenaar Izaak Kos overleed begin dit jaar en het café werd tijdelijk gesloten. In de maanden daarna waren er diverse geïnteresseerden voor de horecaond

TROS brengt spannende Jeugdserie Caps Club

Utrecht - Bijna twee jaar liep Lucille Werner met het idee rond om een serie te maken waarin de hoofdrol is weggelegd voor iemand met een handicap. Met de spannende jeugdserie CAPS CLUB, die vanaf zondag 1 september te zien is bij de TROS op ZAPP, komt haar droom uit. CAPS CLUB opname in Utrecht - Foto: Gilbert Vogt In het stadje Hughevliet woont Tom (Cappie) samen met zijn vader Sjoerd, die rechercheur is bij de politie. Cappie is bijna blind, maar zijn overige zintuigen zijn sterk ontwikkeld. Hij herkent alle geuren en zijn gehoor is superscherp. Samen met zijn goede vriendin Sam de Graaff ontdekt Cappie een vervallen boomhut. Ze besluiten meteen dat dit hun geheime plek wordt. Cappie en Sam richten samen met uitvinder Siggy, goochelaar Ruben en de mooie Charlotte een club op: CAPS CLUB. Siggy heeft de boomhut voorzien van allerlei gadgets en handigheidjes. Vooral de lift is erg belangrijk. Zo kan Siggy met zijn rolstoel in de hut komen. In de boomhut ontdekken ze een geheim lu

Sephora donne le coup d'envoi de la journée à Paris

Paris- Wil jij een keer verrast wil worden door een cosmeticawinkel? Bezoek dan om 10.00 uur de winkel Sephora aan de Champs Élysées in Parijs. Personeel begint de dag met een feestje op de muziek van Rihanna Als de deuren opengaan hoor je Don't stop, stop, the music van Rihanna uit de speakers komen. Het personeel loopt vanuit achter de winkel naar voren. Het feest is begonnen. Ze gaan in een lange rij aan beide zijkanten van de ingang staan en klappen op de muziek. Dat is het voor hun het begin van een nieuwe werkdag en voor de klanten de start om te mogen winkelen. Het is een ongelofelijk warm ontvangst. Ik word enthousiast van en dans langs het personeel de winkel in naar binnen. Ik heb me nog nooit zo welkom gevoeld als bij deze zaak.